Bnei Akiva Olami
 
Center for Religious Affairs
Select Language:
Show me -
resources in this language only
All resources

 

Resource Details

החילוניות פשטה את הרגל

Comments & Reviews

Stats:
Viewed: 3241
Downloaded: 727
Rate it: 1 2 3 4 5 (rated 397 times)

Downloaded the Resource and have something to share? Have any questions for the folks who have already used this resource?
This is the place!

File details:

Resource Type: Short Article in: Hebrew

Age 1 - 50

Group Size 1 - 1000

Estimated Time: 10 minutes

Further Details...



Resource Contents

ציטוטים ברגע של אמת

ח"כ לשעבר אריה נחמקין:

החינוך החילוני פשט את הרגל. אני רוצה שיבינו שאין זאת פליטת פה, אלא תוצאה של הרהור עמוק. לא רווחה כלכלית היא המפתח לבעיה אלא רווחה רוחנית.

 

אריק שרון, ראש הממשלה:

רבותיי! כשאני מסתכל וחושב מי יגור כאן או מי יחיה כאן עוד 50 שנה, אוחזת בי חלחלה, רק הדתיים הם העתיד. מדוע? מהו הדחף הפנימי שלי, אריק שרון שאינני שומר מצוות, להיאבק ולהלחם למען העם והארץ? הרי אין לי כל קשר לחיים שיש בהם זיקה למורשת ישראל? התשובה: מה שראיתי אצל סבא שלי זה 'הדלק' שלי להיות. אבל רבותיי, בני מתחנך חינוך חילוני

ואינו יודע מאומה, נכדי לא יראה מאומה אצל בני וגם לא אצלי, אם כן אני שואל: "אני בזכות הסבא שלי, אבל מי יהיה הסבא של הנכד שלי?..."

כשאני חושב מה יהיה כאן בעוד 50 שנה, מי יגור כאן, מי יחיה כאן, ללא מצוות ומסורת אין כל בטחון כי בעוד 50 שנה תהיה זו 'מדינת היהודים'. ואם למנהיגות החילונית איכפת כי בעוד 50 שנה תהיה כאן מדינה יהודית, עליהם לבחון את ה'חינוך החילוני'. אם ברצונם במדינה יהודית, חייב הנוער לדעת מה זה 'יהודי' ומה זאת 'יהדות'.

 

(ביטאון למ"ה מס' 8 עמ' 71)

 

חיים אסא, סופר 'מעריב':

"מקוננת בי התחושה הנוראה שהחילוני הישראלי החל להפסיד בקרב הזה ובגדול. אין לישראלי שום ערך מכונן, מרכזי, יצוק, משהו שקמים איתו בבוקר, משהו שבזכותו אנו מרגישים יצורי אנוש חיוניים.

מלחמת תרבות לא מנהלים בגידופים. אנחנו, הישראלים החילוניים אשמים. לא טרחנו מעולם ליצור את הערך המכונן שלנו.

ליהודי הדתי יש ערך מכונן. לישראלי החילוני אין. אילו היה לנו עיקרון כזה היינו מציגים אותו ונלחמים עליו. אין לנו, אז אנחנו משיבים בקללות".

 

ח"כ נעמי חזן, מרץ:

"נדמה לי שאם היתה לנו תרבות חילונית מגובשת אז היה לנו קצת יותר בטחון עצמי, ומותר היה לומר בקול רם שאתה שונא מוסיקה קלאסית בלי להיחשב תת-תרבות".  

 

 

שר האוצר, יעקב נאמן, התבטא אתמול בחריפות נגד מבנה מערכת החינוך בארץ. "מערכת החינוך בארץ היא כישלון ועל הציבור לדרוש להחליפה במערכת חינוך כמו של ש"ס" – אמר השר נאמן בכנס של לשכת המסחר ישראל אמריקה בתל-אביב.

 

לדברי נאמן, מערכת החינוך בארץ מסורבלת, לא מודרנית ויוצרת מצב בו המורים הגרועים נשארים במערכת ואילו הטובים עוזבים אותה.

"לא מזמן ביקרתי בבי"ס של ש"ס" סיפר השר, "המורים שם מלמדים פי שתיים שעות לימוד ומקבלים אותה משכורת. אצלם אין חופש גדול, אך הילדים שמחים לבא לבית הספר והם מצטערים על שבועיים החופש הניתנים להם בשנה".

 

 

ח"כ אבי יחזקאל, חבר ועדת החינוך של הכנסת:

"מערכת החינוך להערכתי, מזמן הפסיקה למלא את היעד שנקרא חינוך. אתה לומד אולי, אבל להתחנך במערכת החינוך- נדמה לי שזה הסתיים מזמן".

 



Related Resources can be found under:
» All > Hadracha > Education
» All > Treats