Bnei Akiva Olami
 
Center for Religious Affairs
Select Language:
Show me -
resources in this language only
All resources

 

Resource Details

Tu Bishvat Fair - יריד ט"ו בשבט

Comments & Reviews

Stats:
Viewed: 3492
Downloaded: 1653
Rate it: 1 2 3 4 5 (rated 285 times)

Downloaded the Resource and have something to share? Have any questions for the folks who have already used this resource?
This is the place!

File details:

Resource Type: Peula in: Hebrew

Age 15 - 18

Group Size 15 - 30

Estimated Time: 60 minutes

Further Details...

Download

Tu_Bishvat_Fair-_HEB.doc (248 KB)

 


Resource Goal

יריד ט"ו בשבט הינה דרך מגוונת לציון ט"ו בשבט, משום שהוא נוגע במספר תחומים הקשורים לארץ ישראל, לתוצרתה ולשבחה. 

 

 


Resource Contents

יריד ט"ו בשבט

מטעמה של ארץ ישראל

הכנת מיץ תפוזים טבעי או שייק פירות – מן הפירות שנשתבחה בהן ארץ ישראל.
ציוד:
 
מניחוחות ארץ ישראל
חתימה על עצומה למען שמירת צמחי הבר בישראל, המצויים בסכנת הכחדה.
 
"אחת הסכנות הגדולות לטבע בעולם ובישראל, היא היעלמותם של מיני צמחים ובעלי חיים בקצב הולך וגובר. ההכחדה המסיבית היא תוצאה ישירה של פעילויות האדם, ובעיקר עיור ופיתוח שמחסלים בתי גידול על כל מרכיביהם. במרכז רת"ם (מרכז המידע לצמחי ישראל) פותחה שיטה המאפשרת דירוג של צמחים נדירים וצמחים בסכנת הכחדה על פי מספר קטן של פרמטרים. 373 מיני צמחים בישראל נמצאים כיום בסכנת הכחדה וזקוקים להגנה..."
 
כמו כן, תלמיד שמעוניין לתרום (דולר) למען מטרה זו, יקבל שקית בשמים מתבליני ארץ ישראל. (רוזמרין, בזיליקום, נענע, אזוב מצוי, מרווה). התבלינים יהיו מסודרים על השולחן ותצורף פתקית מידע על כל תבלין.        
 
 
צבר
מכירת שתילים קטנים של צבר הכוללים פתקית הסבר על הצבר וסמליותו. הפתקית שבשתיל יכולה לשמש גם ככרטיס ברכה, עליו יקדישו ברכות אחד לשני.
 

 

The צבר, or sabra, is known in English as the cactus pear, or Opuntia ficus-indica.
This cactus symbolizes the Israeli, who, like the plant, is thorny on the outside, but under the thick peel is soft and sweet.
 
 
יומולדת לכנסת
בתאריךט"ו בשבט תש"ט )14 בפברואר 1949) אישרה האסיפההמכוננת את חוק הַמַעֲבָר, שקבע כי האסיפה המכוננת תהיה הכנסת הראשונה של מדינת ישראל. ישיבתה הראשונה של האספה המכוננת
התקיימה בירושלים, בבניין הסוכנות,רוב הנבחרים הגיעו לירושליםמהשפלה, ובדרכם עצרו בשער הגיא לטקס נטיעת עצים. מאז הפך טקס נטיעת עצים, באתריםשוניםבירושלים וסביבתה, לחלק ממסורת חגיגות יום הולדת הכנסת.
 
בתחנה זו חוגגים יומולדת לכנסת בכתיבת ברכות ואיחולים על בריסטול עם תמונת הכנסת במרכזו (כמו בבר מצווה). ניתן לקשט את התחנה בבלונים ובשלטים צבעוניים..
 
מגעה של ארץ ישראל
מכירת קרמים המכילים את המינרלים של ים המלח (מוצרי "אהבה" ים המלח(, בצרוף הסבר על היחודיות של המינרלים הללו בארץ ישראל.
There are two seas in Israel: the Dead Sea and the Sea of Galilee. The latter is full of life; fish, birds, vegetation. The former contains no life at all. Yet they are both fed by the same river, the Jordan. The difference is that the Sea of Galilee receives water at one end and gives out water at the other. The Dead Sea receives but does not give. The Jordan ends there. To receive without reciprocating is a kind of death. To live is to give.”

Relevant Links:
1. מרכז רת"ם- מידע לצמחי ארץ ישראל
2.מצגת על הכנסת
Related Resources can be found under:
» All > Jewish Holidays > Tu BiShvat