Bnei Akiva Olami
 
Center for Religious Affairs
Select Language:
Show me -
resources in this language only
All resources

 

Resource Details

The Netia Scroll - מגילת הנטיעה

Comments & Reviews

Stats:
Viewed: 4654
Downloaded: 919
Rate it: 1 2 3 4 5 (rated 437 times)

Downloaded the Resource and have something to share? Have any questions for the folks who have already used this resource?
This is the place!

File details:

Resource Type: Short Article in: Hebrew

Age 10 - 100

Group Size 1 - 100

Estimated Time: 1 minutes

Further Details...

Download

The_Netiah_Scroll-_HEB.doc (25 KB)

 


Resource Goal

בעזהי"ת , קבוצת אברהם - כפר עציון.

 

בעשרים וששה בשבט , ה' אלפים תש"ד , בשנה החמישית למלחמת העולם השניה, בגמר שנה אחת לעלייתנו למקום ניגשים אנו, חברי קבוצת אברהם של הפועל המזרחי, לנטוע  עצי פרי ועצי יער בכפר עציון, לקיים את צו התורה  " כי תבואו אל הארץ ונטעתם" , "לא לתוהו בראה, לשבת יצרה".

 

 

 

 

 


Resource Contents
מגילת הנטיעה                   כפר עציון כ"ו שבט תש"ד
 
"בעזהי"ת , קבוצת אברהם - כפר עציון.
בעשרים וששה בשבט , ה' אלפים תש"ד , בשנה החמישית למלחמת העולם השניה, בגמר שנה אחת לעלייתנו למקום ניגשים אנו, חברי קבוצת אברהם של הפועל המזרחי, לנטוע עצי פרי ועצי יער בכפר עציון, לקיים את צו התורה " כי תבואו אל הארץ ונטעתם" , "לא לתוהו בראה, לשבת יצרה".
 
בזמן שנחלי נחל דם של אחינו המעונים נשפכים כמים והעולם מתבוסס בדמיו הגענו הלום כדי לבנות ולנטוע ולהכות שורשים עמוקים בהרי יהודה, כי בנטיעות אלה פתח חדש לגאולתנו ולפדות נפשנו. תלושים היינו בגולה והתלישות הייתה המחלה האיומה של עמנו בנכר. לשורשיות אנו זקוקים , לאחיזה איתנה באדמת המולדת. זאת העבודה שאנו עושים במקום הזה.
 
העצים האלה שאנו נוטעים היום לסמל יהיו לנו, סמל דרכנו כחלוצי האומה, אות ברית עם אדמת המולדת "כי האדם עץ השדה". השורשים העמוקים של העצים יזכירו לנו את חובתנו להיות דבוקים בעולם המעשה, בבניין, נטיעה ועבודה. הענפים הגבוהים שיתרוממו אל על יעוררו אותנו כלפי מעלה, לדעת את קוננו ולשאוף תמיד לשלמות מוסרית ולקדושת החיים. זאת הדרך של אבותינו הקדמונים וזו דרכנו כחלוצי תורה ועבודה.
 
מלפני אלפים שנה היו ההרים מסביב הומים מריננת העצים ומצהלת החיים. היום הם עומדים קרחים בשממותם. עם עלייתנו לכפר עציון נשבענו לא ננוח ולא נשקוט עד כי נגול את חרפת השממה מעל פני ההרים ועד כי נכסה אותם במעטה עצי פרי ועצי יער אשר ירננו את שירת התחיה, לקיים מה שנאמר: ואתם, הרי ישראל , ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל ונעבדתם ונזרעתם והרביתי עליכם אדם כל בית ישראל כלה, ונושבו ערים והחרבות תבנינה.

ברוך שהחינו וקימנו והגיענו לזמן הזה."

 
· למה המעשה של נטיעת עץ מסמל התיישבות והיקשרות למקום?
· מה טיב הקשר שהיה בין אותם חלוצים לאדמתם ?
· איך אנו היום יכולים להביא את עצמנו לאותה תחושת קשר עמוק ?


Related Resources can be found under:
» All > Treats
» All > Jewish Holidays > Tu BiShvat