Bnei Akiva Olami
 
Center for Religious Affairs
Select Language:
Show me -
resources in this language only
All resources

 

Resource Details

Terror Attack In Toulouse - מחשבות בעקבות הרצח בטולוז

Comments & Reviews

Stats:
Viewed: 3610
Downloaded: 1149
Rate it: 1 2 3 4 5 Currently unrated

Downloaded the Resource and have something to share? Have any questions for the folks who have already used this resource?
This is the place!

File details:

Resource Type: Article in: Hebrew

Age 15 - 18

Group Size 1 - 100

Estimated Time: 10 minutes

Further Details...



Resource Goal

 "והיא שעמדה לאבותינו ולנו שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו וה' מצילנו מידם "
משפט זה מתוך ההגדה לפסח מקבל משנה תוקף אל מול הירצחם של הרב יונתן בניו ומרים הקטנה שכל חטאם ופשעם הינו שייכותם לעם היהודי ורצונם לשמור על מסורת ישראל מדורי דורות. 


Resource Contents

 "והיא שעמדה לאבותינו ולנו שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו וה' מצילנו מידם "

משפט זה מתוך ההגדה לפסח מקבל משנה תוקף אל מול הירצחם של הרב יונתן בניו ומרים הקטנה שכל חטאם ופשעם הינו שייכותם לעם היהודי ורצונם לשמור על מסורת ישראל מדורי דורות. בהספד שהספיד שמואל סנדלר את בנו הרב יהונתן סיפר שמואל : "לפני הרבה שנים מחשבה אחת הציקה לי. דודני הקטן נעצר והועבר לאושוויץ בגיל 8, ב-1943.  חשבתי שמאז לא ירצחו יותר ילדים, בצרפת ובעולם  "  אין ספק מחשבה זו קשה מנשוא בכל דור ודור עמנו עומד בפני ניסיון לשמד רוחני ופיזי כאחד והמתבונן במציאות מהצד יכולה ליפול רוחו ואמונתו בנצח ישראל, האם לנצח ילוו את עמנו הסבל והאיסורים ?
 אבל דווקא אל מול הזוועה הנוראית הזאת מחובתנו לברר לעצמנו על מה המאבק והקושי.
הרי אותו רוצח לא הכיר את הרב יהונתן וילדיו ,אותו רוצח לא חיפש את מרים הקטנה ,אותו רוצח נפשע מצטרף לרשימה ארוכה של רוצחים שפלים שחיפשו לגדוע את רוחו של עם ישראל ,מצטרף לחבורה שפלה שבאינסטינקט של רשע נדחפים לפגוע ברוחו ובעוצמתו של עמנו.
ברור לכל שעל זה המאבק, על זה הסיבוך, הרצח הנורא התקיים בצרפת בנכר אבל כיוונו אותו אל הלב לירושלים עיר קודשנו ותפארתנו, לשם כוון הרוצח ושולחיו, ומתוך זה לשם אנו מחויבים להיות מכוונים בפעולתנו ותפילתנו. רצח שכזה מחובתו לעורר אותנו לחזק ולהעצים בדיוק את אותם נקודות שבהם ניסו לפגוע, מחובתנו לחזק את רוחו ועצמתו של עם ישראל ,לעורר את כל אחינו שבגלות לחזק ולהעצים את קשרם וחיבורם לארצנו הקדושה ומתוך כך להוסיף בטוב, להוסיף בלימוד ועיון בתורתה של ארץ ישראל ומתוך כך לחיות את אותה תורת הגאולה של עם ששב לארצו.
פיגוע שכזה מזכיר לנו שאין אנו יכולים לשבת על זרי הדפנה ,פיגוע שכזה מעורר אותנו להיזכר שהמאבק הרוחני והפיזי על הופעתו של עם ישראל ומדינת ישראל על במת ההיסטוריה עדיין עומד למאבק יום יומי וכמו שאותו מחבל נתעב הבין שפגיעה בילדים קטנים יכול להחליש את אומתנו במאבק קשה שכזה כך גם נבין אנו שכל פעולה של טוב וקודש גם של ילד וילדה קטנים יחזקו את עמנו וארצנו בדרך לבנין הנצח של אומתנו. כל אחד חשוב! כל אחד מחויב לקחת אחריות מלאה ,המחבל הבין שפגיעה אחת תיצור חור בסירה, ואנו נבין שכל לימוד כל חסד כל פעולה תיצור עוד מלאך טוב שיחזק ויעצים את מגמתנו השלמה.
הרב יהונתן הי"ד הבין זאת כבר לפני שנים עת לא אפשר לעצמו להמשיך ולישב בארץ הקודש ולהתענג על זיו השכינה ובכאב גדול חזר לצרפת ע"מ ללמד תורה ,הרב יהונתן הבין שאנו אנו יכולים להרשות לעצמנו כעת לנוח כולנו נדרשים למשימה כולנו נתבעים ללקיחת האחריות על עם ישראל בארץ ובגולה ,מספרים חבריו שלעזוב את הישיבה בירושלים ולחזור לצרפת ע"מ ללמד זו היתה הכרעה קשה וכואבת מבחינתו אבל מתוך אחריות על כלל ישראל ומתוך הבנה שבדורנו אנו נדרשים לאנשים שיצליחו להניח חשבונות אישיים בצד ויחשבו כיצד ניתן להיטיב ולתרום למען הכלל נדחף הרב יונתן לצאת לשליחות זו שליחות שבסופו קיפח את חייו עת עמד לפתוח עוד יום של לימוד ושקידה.
 
חברים יקרים !
אל מול הרצח הנורא נתעורר גם אנחנו לילך בדרכו של הרב יהונתן, חיים של שליחות ומסירות למען עמנו ארצנו ותורתנו, לא נרדם בשמירה ונזכור שהבירור העמוק של עמנו אל מול העולם כולו עדיין לא תם בירור הדורש מאיתנו מסירות והקרבה למען נצח ישראל.
מי ייתן ובבנין הארץ והתורה נמצא נחמה
בב"ח לתו"ע
אמיר סנדלר
רמ"ח הדרכה 


Related Resources can be found under:
» All > Current Events > General
» All > Jewish Holidays > Pesach