Bnei Akiva Olami
 
Center for Religious Affairs
Select Language:
Show me -
resources in this language only
All resources

 

Resource Details

The Efficient Jew - יעילות היהודי

Comments & Reviews

Stats:
Viewed: 4637
Downloaded: 1337
Rate it: 1 2 3 4 5 (rated 456 times)

Downloaded the Resource and have something to share? Have any questions for the folks who have already used this resource?
This is the place!

File details:

Resource Type: Short Article in: Hebrew

Age 10 - 50

Group Size 1 - 1000

Estimated Time: 10 minutes

Further Details...

Download

The_Efficient_Jew-_HEB.doc (164 KB)

 


Resource Contents

יעילות היהודי

 

כשהייתי קטן ואמא אמרה לי "שואה", היא הסבירה לי ש "האנשים הרעים לקחו את היהודים הטובים והרגו אותם".

כשקצת גדלתי והמורה אמרה "מחנה השמדה ", ספרו לי שזה מקום שלקחו אליו אנשים חלשים ולא יעילים , וכדי לפתור בעיות השמידו אותם.

כשגדלתי עוד קצת ואמרו לי "שואה", הבנתי שלקחו יהודים - שישה מליון יהודים - ובגלל שהם לא היו יעילים, השפילו, עינו, ורצחו אותם.

אך לפני כמה זמן נגש אלי אדם מבוגר ואמר: "את היהודים הרגו לא בגלל שהם לא היו יעילים, אלא בגלל ש"יהודים יעילים רק כשהם מתים".

לא הבנתי איך אדם מת יכול להיות יעיל, עד שהבנתי מהו "מחנה השמדה".

מחנה השמדה הינו בית חרושת  למוות, בית החרושת המשוכלל ביותר עלי אדמות. המפעל הנו משוכלל משום ש"חומר הגלם" הוא חומר הגלם היחיד בעולם שחושב, שמתנגד ושיכול למרוד. את "חומר הגלם" הזה צריך להביא בערמה. את חומר הגלם צריר לנצל באופן היעיל ביותר. ולכן צריך מפעל משוכלל מאד.

 בבית החרושת יש מכונות משוכללות ודייקניות, והן עובדות בצורה היעילה ביותר והמזוויעה ביותר. הדבר המוזר ביותר בבית החרושת הוא שמפעיליו, הם ו"חומר הגלם" מאותו סוג - בני אדם, רק שהם לא נולדו יהודים.

תהליר פעילות המפעל הוא כמו סרט נע ענק: כל כמה שעות מגיע משלוח של "חומר גלם מורכב מאד", צריך לפרק אותו ולהשתמש בכל חלק, אסור לבזבז. את הציוד האישי והבגדים שולחים לשמוש חוזר לגזע הארי, את השערות שולחים למפעלים ושם עושים מהם בגדים, שטיחים, מילויים לכריות ולשמיכות, את שיני הזהב שולחים לצורפים, שעושים מהם תכשיטים. אז נשאר האדם עירום וחסר כל, וגם בזה יש שימוש: ממיתים אותו ומשומנו מייצרים סבונים, ואז שורפים אותו ובאפרו ניתן להשתמש כזבל לאדמה, כי  "היהודי יעיל מאד - אך לא כאדם חי!"

עדיין אינני מבין את משמעות השואה וכמה זה שישה מיליון, ואני בטוח שלעולם לא אבין, אבל בדבר אחד אני בטוח , שצריך לזכור ולא לשכוח!

 



Related Resources can be found under:
» All > Jewish Holidays > Holocaust Day
» All > Treats