Kasamim - טילים בדרום

File details:

Resource Type: Artikelen in: Hebreeuws
Age: 10-20
Group Size: 1-100
Estimated Time: 5 minutes

Further Details...

Download

Download this file (128 KB)

Comments & Reviews

Stats:
Viewed: 3088
Downloaded: 730

Be the first to rate!
Add this file to your personal library.

Heb je dit bestand downloaden en heb je iets te delen?
Dit is de plaats!


Resource Goal

"יש אומרים ארורה המלחמה אבל אני אומר ארור השקט שאחרי המלחמה" מלים הללו שנאמרו ע"י איש הצבא אבינועם סטלוביץ באזכרה לגיסו בנייה ריין הי"ד שנהרג במלחמת לבנון השניה חזרו והדהדו במוחי הבוקר עת הכריזו על הפסקת אש ברצועת עזה .כן לאחר ארבעה ימים שכמליון אחינו בית ישראל מופגזים ויושבים במקלטים בסכנת חיים הצלחנו לשכנע את המחבלים בעזרת המצרים שיפסיקו לירות ובשנייה שזה קרה אנחנו "חוזרים לשגרה".

 


Resource Contents

 חברים יקרים ה' עמכם

"יש אומרים ארורה המלחמה אבל אני אומר ארור השקט שאחרי המלחמה" מלים הללו שנאמרו ע"י איש הצבא אבינועם סטלוביץ באזכרה לגיסו בנייה ריין הי"ד שנהרג במלחמת לבנון השניה חזרו והדהדו במוחי הבוקר עת הכריזו על הפסקת אש ברצועת עזה .כן לאחר ארבעה ימים שכמליון אחינו בית ישראל מופגזים ויושבים במקלטים בסכנת חיים הצלחנו לשכנע את המחבלים בעזרת המצרים שיפסיקו לירות ובשנייה שזה קרה אנחנו "חוזרים לשגרה".
חברים חייבים להבין שאותה חזרה לשגרה זהו הניצחון הגדול ביותר של הטרור ,אותו טרור שלאט לאט מתחיל להרגיל אותנו לעוד "סבב של לחימה" לעוד סבב, שבלי שאנו קולטים  סודק בביטחונה ובחוסנה של מדינת ישראל, אותה חזרה לשגרה לא פחות מסוכנת בעיני מימי הלחימה,
צריך להבין המאבק כאן אינו מאבק על שטח אלא מדובר במאבק על הרוח והעוצמה שלנו תושבי מדינת ישראל, מרגע שאנחנו מוכנים לקבל את זה שהיה כאן עוד סבב של לחימה, ורק להגיד ב"ה שזה נגמר, למעשה כבר חרצנו את גורלנו לעוד סבב של טרור ופגיעה באזרחי המדינה.
למעשה המחבלים של היום ממשיכים את מגמתו של עמלק שרק לפני כשבוע הזכרנו אותו לקראת פורים ובאים ומזנבים בנו מאחורנית, אותו בן אדם שמזנב בך לא רוצה להכריע אותך בפעם אחת אבל הוא יודע שעוד מכה ועוד מכה אתה כבר תתחיל להתרגל וכך בסוף תישבר.
אחד מהמושגים שממש קשה לי איתם זה שכאשר נופל טיל בדרום וב"ה אין נפגעים אז אומרים ברדיו "הלילה נפלו בעוטף עזה 7 טילים אין נפגעים ואין נזק" ואנחנו נושמים לרווחה, ואומרים זה כלום ב"ה, ולא מבינים לעומקם של הדברים שהמושג "אין נזק " רחוק מלהיות נכון כי אולי אין נזק לרכוש אבל לרוח ,לרוח ולחוסן של האנשים יש נזק עצום יותר מכל נזק של רכוש, עצם זה ששבעה טילים נפלו בשטחנו , עצם זה שילד בישוב בעוטף עזה התעורר מספר פעמים במהלך הלילה ושמע "בום חזק", לטווח רחוק זהו נזק יותר קשה לתיקון מכל נזק פיזי של מבנה או רכוש.
כאשר יש מלחמה כולם רצים, עוזרים ומתגייסים לחזק ולתמוך אבל השאלה האמיתית מבחינתי מה קורה שיש שקט? הרי כולם מבינים שמדובר בשקט מדומה. כולם מבינים "שהסיבוב" הבא זו רק שאלה של זמן אז מה עושים?? מחובתנו להחזיק את החשבון הכללי ולהבין אל מול מה אנו נאבקים. הבירור האמיתי שלנו איננו מול המחבלים אלא בתוך הבית פנימה. הבירור העמוק הוא על חוסנה ומוסריותה של מדינת ישראל, גם שיש רגיעה מדומה לנו אסור לנוח אנו חייבים לפעול ולעשות ,אנו כחברי בני עקיבא לא נמתין לשעת מצוקה ע"מ לפעול כבר היום נפעל ונתקדם.
מה לעשות ? 1- פעולות אל מול מתיישבי הדרום – לחזק ולתמוך ,נעשה שבתות אירוח ,ימי כיף משותפים נשלח חבילות וציורים ושלטים לא רק בימי הלחימה אלה דווקא עכשיו. נברר לעצמנו ומתוך כך לכלל תושבי מדינת ישראל שכולנו בסירה אחת לא נשאב לתמונה התקשורתית שמבחינתה החמרה בלחימה זה עד כמה הטיל מתקרב לתל אביב, מרגע שיש יהודי אחד הנמצא בסכנה אז המצב כבר מספיק חמור ומצריך פעולה.
2- נצא לצמתים ולמרכזי הערים ונחזק את ראשי הצבא והמדינה שימשיכו בגבורה ובעוצמה ללחום את מלחמת האמת של עמנו ,לא ניתן לכל מיני דיבורי "מוסר" מזויף להחליש את חיילנו ומנהגינו ומתוך כבוד ההערכה ושיתוף נדרוש את הופעת הצבא בכל עוצמתו אל מול כל הרוצים לפגוע בחוסנה ובעוצמתה של מדינת ישראל.
חברים יקרים אסור לזלזל בפעולות קטנות סיפר לי חבר שישב בועדת החקירה לאחר אירוע השייטת על ספינת המרמרה  שאותה עמידה זקופה בצמתים של הנוער עם הדגלים שדרשה את כבודה ועצמתה של מדינת ישראל השפיעה מאוד על מקבלי ההחלטות ,ברור שככל שהעם ירגיש יותר בטוח יותר חזק כך זה יתן רוח גבית למנהיגנו וחילנו לפעול בעוצמה ובנחישות אל מול מבקשי רעתנו. משימה זו בידנו ובאחריותנו המלאה !
מתוך שמחת הפורים ולקראת גאולת ישראל בחודש האביב נתפלל ונפעל לגבורת אמת לפרט ולכלל לבנין של אמת עד לגאולה השלמה.
בב"ח לתו"ע
אמיר סנדלר
רמ"ח הדרכה
 


Related Resources can be found under:
» Alles > Gebeurtenissen die gaande zijn > Normaal
Visitor Comments: