אנטישמיות

Detalhes do ficheiro:

Recurso Tipo: Materia em: Hebrew
Idade: 1-50
O tamanho do grupo: 1-1000
Tempo estimado: 10 minutos

Mais detalhes...

Comentários e críticas

Estatística:
Visto: 6466
Transferido: 962

Rated 415 times
Add this file to your personal library.

Será que você baixar esse arquivo e você tem algo para compartilhar?
Este é o lugar!


Recurso Conteúdo

היידר התנצל על התבטאויותיו נגד מנהיג יהודי /

יורג הידר, המנהיג לשעבר של 'מפלגת החירות' הימנית באוסטריה, חזר בו מהתבטאויותיו שהשמיע נגד מנהיג הקהילה היהודית באוסטריה, אריאל מוזיקנט. היידר כתב זאת למוזיקנט בהצהרה ששלח אליו כחלק מהסכם פשרה שהושג בתביעה משפטית של מוזיקנט.

לפני כשנה, באסיפה של אנשי מפלגתו, התייחס היידר שלמו הפרטי של מוזיקנט ואמר: " אני לא מבין איך אדם עם כזה (אריאל, שהוא גם שמה של אבקת כביסה פופולרית – י"ש), יכול להיות עם כל כך הרבה לכלוך על ידיו".פסיקה של בית המשפט העליון בוינה הורתה להיידר להפסיק להפיץ את "ההכרזה המשמיצה והכוזבת הזו" או הכרזות דומות.

מוזיקנט תבע את היידר גם על אמירות נוספות נגדו במהלך הבחירות המוניציפליות, שהתקיימו בוינה בחודש מרץ האחרון. כעת כותב היידר כי הוא נסוג מכל ההערות הללו "עם תחושת חרטה והתנצלות". היידר מוסיף בהודעה שפירסם כי "אין לי כל סיבה להטיל ספק בכבודו של מוזיקנט, ואני מתחייב לחדול מהערות כאלה בעתיד", נכתב בהודעה.

היידר נודע בעבר בהתבטאויות בעלות אופי אנטישמי או גזעני. מסיבה זו, כשנכנסה מפלגתו לקואליציה הממשלתית, לפני כשנתיים הטיל האיחוד הארופי סנקציות על אוסטריה. גם מדינת ישראל החזירה את שגרירה מבירת אוסטריה, וינה. השגריר לא חזר עד היום לוינה, למרות עזיבת יורג את תפקיד ראש המפלגה (הוא מכהן כיום כמושל מחוז קרינתיה באוסטריה). האיחוד הארופי לעומת זאת, ביטל לאור עזיבת היידר את שורת הסנקציות שהוטלו קודם לכן על אוסטריה.

מוזיקנט אמר בתגובה להתנצלותו של היידר, כי "הודעת היידר נבעה מניצחוני בבית המשפט העליון בתביעה בעניין הידיים המלוכלכות. הוא הבין שאזכה בכל שאר התביעות, ולכן הלך להסכם הזה. אני אמרתי שאם יחזור בו מכל ההערות שלו נגדי, ויעשה זאת בפומבי, אהיה מוכן למשוך את התביעות. למעשה, זכיתי היום במה שהייתי זוכה רק בעוד חמש שנים, אילו המאבק היה נמשך אני שמח שזו התוצאה. חשוב לקהילה שכל אחד יודע היום שהקהילה משיבה מלחמה מול משמיציה, ואף מנצחת בכך" , אמר מוזיקנט.

כבר לפני כחודשיים, עוד לפני ההתנצלות, נפגש מוזיקנט עם היידר, בפגישה עם כמה ראשי מחוזות באוסטרי'ה. מטרת הפגישה הייתה להסדיר את השבת הרכוש היהודי מתקופת השואה. הפגישה הזו זכתה לביקורת מצד חוגים שונים בקהילה היהודית באוסטרי'ה, שהביעו ממנה הסתייגות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ציורי צלב קרס הוחדרו לתיקי

נוסעי טיסת אל-על בבלגיה.

 

מאת: זוהר בלומנקרנץ.

 

ציורים של צלבי קרס וכתובות נאצה אנטישמיות הוכנסו בחודש האחרון לתוך תיקי יד של נוסעי אל-על, בשטח הסטרילי של שדה התעופה בבריסל. מבדיקת "הארץ" עולה, כי זו התקרית השלישית שהתרחשה לאחרונה בשדה התעופה הבינלאומי של בלגיה, אך זו הפעם הראשונה שהאלמונים הצליחו להחדיר את ציורי צלב הקרס, לתוך כבודתם של נוסעי החברה הישראלית, בנוסף לריסוסים החיצוני של התיקים.

 

  שלטונות האבטחה של שדה התעופה בבלגיה ובישראל מתייחסים בחומרה רבה מאד לתקרית זו, בשל השלכותיה הביטחוניות על אפשרות החדרת חומרי חבלה למוטסי אל-על. השלטונות נקטו אמצעי אבטחה, שנועדו לחשוף את מציירי הצלבים ורושמי כותבות הנאצה הגזעניות.

 

  התקרית האחרונה התרחשה בשלושה בינואר השנה, בטיסת אל-על334, שעמדה להמריא בשעה שמונה ושלושים בערב מבריסל לישראל. על תיקיהם של כמה  מנוסעי הטיסה, נתגלו ציורי צלב קרס וכתובות נאצה, שהודבקו לצדם החיצוני שלל התיקים. כמו כן הצליחו האלמונים לפתח את התיק ולהכניס פנימה את הכתובות האנטישמיות.

 

  אין זו הפעם הראשונה שציורים מעין אלו מתגלים על כבודתם של נוסעי אל- על, בשדה התעופה הבינלאומי בבריסל. מקרים דומים אירעו בספטמבר ובנובמבר  2001.  בעקבות האירוע האחרון, התקיימו התייעצויות בבלגיה בהשתתפות גורמי ביטחון מישראל.

 

 

   

 



Recursos relacionados pode ser encontrada em:
» Todas > Atualidades > Geral
» Todas > Treats
Visitor Comments: