Acquaintance Peolah

Detalhes do ficheiro:

Recurso Tipo: Peula - Atividade em: Hebrew
Idade: 7-12
O tamanho do grupo: 10-30
Tempo estimado: 60 minutos

Mais detalhes...

Comentários e críticas

Estatística:
Visto: 27944
Transferido: 1686

Rated 336 times
Add this file to your personal library.

Será que você baixar esse arquivo e você tem algo para compartilhar?
Este é o lugar!


Objetivo de Recursos

מטרת הפעולה: המטרה היא לערוף פעולת היכרות כיפית ואטרקטיבית, שתשבור את הקרח בין חברי הקבוצה לבין המפעיל ותגרום לאווירה משוחררת על מנת שהמשתתפים ירצו להמשיך ולבוא במשך כל השנה.


Adereços necessários e Materiais

 

אמצעי עזר:

*חדר מרווח עם כיסאות כמספר המשתתפים

*ריבועי עץ כמספר המשתתפים

*3 מסמרים לכל אחד

*פטיש

*צבעי עץ ומכחולים

*מתלה לכל אחד

 


Recurso Conteúdo

 גוף הפעולה: 20 דקות- תרגילי היכרות;

מתחילים בהצגת הקבוצה- * כולם נעמדים במעגל, ועושים סבב על פי הסדר של: שם, מדוע קראו לי כך ותנועה, ושאר חברי הקבוצה צריכים לחזור על השם והתנועה.

* "מינגל"- מסתובבים כל אחד לעצמו באופן חופשי בתוך החדר, וכאשר המדריך/ה צועק/ת מספר- לדוגמא,6- כולם צריכים להתחלק לקבוצות של 6 ומי שנשאר בלי קבוצה יוצא מהמשחק ויושב בחוץ.

* "מעגל רכילות"- יושבים במעגל וכל אחד מעביר לשני פרט על מישהו ולאט לאט מוסיפים עוד ועוד פרטים עד שזה נהיה הזוי לגמרי...

* יושבים במעגל וכל פעם מישהו אחר קם ופונה למשתתף אחר בטון מסוים- כמו עצבני, מתבכיין, מאנפף, מתחנחן, מרכל וכו'- והמשתתף השני חייב לזרום איתו ולענות לו באותו הטון.

* "פריז"- מסתובבים בחדר בצורה חופשית, וברגע שהמדריך/ה אומר/ת "פריז"- כל אחד נעמד מול מישהו אחר ואומר שלום בצורה המתבקשת, למשל- "פריז עצבני"- אומרים שלום עצבני, "פריז סנובי"- אומרים שלום בצורה מתנשאת ואפשר גם להרחיב את זה לשיחה שלמה וכן הלאה...

* "אף פעם לא..."- משחק ההיכרות הקלאסי! יושבים במעגל, מרימים 10 אצבעות וכל אחד בתורו צריך להגיד "אף פעם לא עשיתי משהו" וכל מי שעשה את זה מוריד אצבע. מי שנשאר עם הכי הרבה אצבעות מורמות- מנצח, והמטרה שלך היא להוריד את האצבעות של כולם... לדוגמא- "אף פעם לא עשיתי סנפלינג".

15 עד 20 דקות- יצירה;

הכנת מתלה קטן ל 2-3 מפתחות בעזרת ריבוע עץ, 3 מסמרים, צבעים לקישוט ופטיש. להניח את כל המתלים לייבוש בצד ובסיום הפעולה לקחת אותם אליך, לרשום בדירת שירות "הכל תלוי בנו" עם הטלפון שלך, איחולים לשנה החדשה וכו'... ולהחזיר להם בפעולה הבאה או יום אחר כך.

10 דקות- סיפור קצר וסיכום הפעולה;

(אפשר גם לשלב תיאום ציפיות לשנה הבאה)

בסופו של דבר – הכל תלוי בנו

בסין הרחוקה חי לו באחד הכפרים איש זקן וחכם מאוד. רבים מתושבי הכפר והכפרים הסמוכים היו באים ללמוד ממנו ולקבל את עצתו. אמרו עליו כי מעולם לא טעה ולכל שאלה יש לו תשובה ולכל בעיה פתרון.

יום אחד החליטו ילדי הכפר לעשות מעשה שובבות ולנסות "לעבוד" על האיש הזקן ואמרו:" כל הזמן אומרים כי הוא אף פעם לא טועה, ותמיד הוא יודע את התשובה הנכונה, הפעם נסדר אותו ולא תהיה לו ברירה והוא יטעה."

לקחו הילדים פרפר בידיהם ואמרו: "נחזיק את הפרפר בין כפות הידיים ונשאל את הזקן האם מה שיש לנו ביד חי או מת? אם יגיד חי, נמחץ את הפרפר ונראה לו כי טעה ואם יגיד מת, נפתח את הידיים ונשחרר את הפרפר ונראה לו כי גם כך טעה." שמחים בטריק שלהם הלכו הילדים אל הזקן ושאלו אותו:" זקן, זקן האם מה שיש לנו ביד חי או מת?" הסתכל עליהם הזקן בעיניו החכמות ואמר:

"זה תלוי בידיים שלכם"

 

סיכום הפעולה:

השנה הזאת יכולה להיות שנה בנאלית, רגילה, נחמדה, עם שבתות וחגים מאוד נחמדים, ומצד שני היא יכולה להיות הרבה יותר מזה! שנה מיוחדת ולא רגילה שלא נשכח מהר- וזה באמת תלוי בנו, בכולנו, אם נבוא וניזום, ונהיה יצירתיים ופתוחים, נשתף פעולה וניצור ביחד דברים חדשים וגדולים.

וזה גם מתקשר למשחק הראשון ששיחקנו- מעגל היכרות- שכל אחד אמר את השם שלו עם התנועה שלו, וכל אחד הביא את הייחוד שלו ואת החלק שלו למעגל, שהיה אמור להיות הכי משעמם בעולם! אבל אפילו ממעגל שמות פשוט ורגיל אפשר לעשות משהו כיפי ומרענן אם רק משתפים פעולה ויוזמים....

וזה כמובן מתקשר למתלה שעליו תולים את המפתחות- על המסר של "הכל תלוי בנו"... :)



Recursos relacionados pode ser encontrada em:
» Todas > Bein Adam LaChavero > Dinamicas de Grupo
» Todas > Bnei Akiva > Geral
» Todas > Hadracha > Geral
Visitor Comments: