World Bnei Akiva MovementCenter for Religious Affairs in the Diaspora
The Online Hadracha Center
מרכז ההדרכה המקוון

Hifa - חיפה

Fil detaljer:

Typ av resurs: Peula / aktivitet in: Hebreiska
Ålder: 13-15
Storlek: 20-25
Beräknad tid: 60 minutes

Ytterligare detaljer...

kommentarer och kritik 

Stats:
Granskad: 3652
Nerladdad: 1362

Rated 284 times
Add this file to your personal library.

Har du ladda ner denna fil och har ni något att dela?
Detta är platsen!


Resurs mål

 המטרות:

               החניך יכיר את העיר חיפה באמצעות אוכלוסיותיה השונות.                                                                              החניך יבין את ייחודיותה של העיר חיפה כמודל לעיר מעורבת.


Behövligt material
עזרים: דפים, טושים, נספחים

Resursinnehåll

 שלבי הפעולה:

  1.  כפתיחה – הקראת קטע מ"אלטנוילנד" וציור העיר חיפה ע"פ הדברים.

  2. הסבר קצר על העיר חיפה ואוכלוסייתה.

  3. חלוקה ל-4 קבוצות.

  4.  עבודה בקבוצות בשני שלבים:    א. הרכבת פאזל.                                                                                                                                                               ב. הכנת תעודת זהות לכל קבוצת אוכלוסייה. 

  5.  הצגת האוכלוסיות השונות ע"י כל קבוצה.

  6. אופציונלי – הצגת מצגת על נופי חיפה.

  7. סיכום.

 

מהלך הפעולה:

  1. לפתיחה –  לפני מתן אינפורמציה כלשהי על העיר חיפה – המדריכה תקריא קטע מהספר "אלטנוילנד" (בנימין זאב הרצל) המתאר את העיר (נספח 1). היא תבקש מהחניכים לצייר את חיפה כפי שהיא עולה בעיניהם בעקבות התיאור. היא תסביר שתיאורו של הרצל נכון גם כיום, הן מבחינת נופיה והן מבחינת תושביה.

  2. המדריכה תיתן רקע קצר על העיר חיפה ועל אוכלוסיותיה השונות, תוך דגש על ייחודה כעיר מגוונת מבחינה דתית ועדתית (נספח 2). היא תסביר כי במהלך הפעולה תתמקד ב-4 אוכלוסיות שונות בחיפה – האוכלוסייה היהודית, נוצרית, מוסלמית ובהאית.

  3. המדריכה תחלק את החניכים ל- 4 קבוצות, כאשר כל קבוצה מקבלת אוכלוסייה שונה. לקבוצה עוד לא תאמר באיזה אוכלוסייה תתמקד.

  4. א. בשלב ראשון, כל קבוצה תקבל פאזל של תמונה של מוסד מרכזי של האוכלוסייה שבה תתמקד. קבוצת היהודים תקבל תמונה של מערת אליהו (נספח 3), הנוצרים תמונה של פנים כנסיית סטלה מאריס (נספח 4), המוסלמים את המסגד האחמדי (נספח 5) והבהאים את מקדש הבאב והגנים הבהאים (נספח 6). הקבוצה תרכיב את הפאזל ובסיומו תבין (או תצטרך לנחש) ע"פ התמונה באיזו אוכלוסייה תתמקד. ההנחה היא שיוכלו לזהות מבנה של מסגד או כנסייה וכו'.                                                                                                                    ב. לאחר שכל קבוצה תזהה ע"פ התמונה את אוכלוסייתה, היא תקבל כרטיסיית אינפורמציה על אוכלוסייה זו (היהודים – נספח 3, הנוצרים –  נספח 4, המוסלמים – נספח 5, הבהאים – נספח 6). ע"פ האינפורמציה היא תתבקש להכין תעודת זהות לאוכלוסייה שלה, לפי קריטריונים שיינתנו בטופס תעודת זהות (נספח 7).

  5. הקבוצה תתבקש להציג את האוכלוסייה שלה מול כל החניכים. תינתן האפשרות           להציג  את האינפורמציה בכל דרך יצירתית שבה הקבוצה תבחר – הצגה, ציור וכו'.

  6. אם נשאר זמן, ניתן להציג את המצגת "מהכרמל אל הים" שמציג תמונות מנופי חיפה ואתריה יחד עם הסברים על האוכלוסיות (נספח 8).

  7. המדריכה תסכם את הפעולה.                                                                                   סיכום:                                                                                                                                           כפי שראינו במהלך הפעולה – חיפה היא עיר עם המון אוכלוסיות שונות, עם מנהגים שונים, דעות ואמונות שונות, עיר שמשלבת את התרבויות והדתות שבה בצורה סובלנית ובכך מעשירה את עצמה. חיפה מהווה דוגמא לעיר מעורבת מוצלחת

.


Resurs kommentarer
ניתן למצוא את הניספחים בקובץ המצורף.


Liknande resurser kan hittas underr:
» All > Jewish Holidays > Israels självständighetsdag
Visitor Comments: