The Connection Between Am Yisruel & Eretz Yisruel - יום העצמאות והקשר בין עם ישראל לארץ ישראל

Detalles del archivo:

Tipo de recursos: Peula Idiomoa: Hebreo

Edad 10 - 12

Cantidad de participantes en el grupo 10 - 25

Tiempo estimado: 45 minutos

Más detalles...

 
Comentarios y criticas 

Stats:
Vistas por tiempo: 10741
Descargadas por tiempo: 1555

Rated 403 times
Add this file to your personal library.

¿Descargaste el recurso y tienes algo para compartir?
Este es el lugar!

איפה הנספחים?
פעולה מעולה אבל חסר הנספחים של החידות
By: 5/3/2016 12:33:00 AM por טובה


Objetivo del recurso

מטרת הפעולה: התלמיד יבין (ויחוש) מדוע כה חשוב שתהי'ה לנו ארץ ומדינה משלנו.וכן, התלמיד יבין מדוע חשוב שזו תהי'ה דווקא ארץ ישראל ולא אף ארץ אחרת.


Contenidos de los recursos

בס"ד

יום העמאות והקשר בין עמ"י לא"י / שירי אזולאי לונג ביץ.

מטרת הפעולה: התלמיד יבין (ויחוש) מדוע כה חשוב שתהי'ה לנו ארץ ומדינה משלנו.וכן, התלמיד יבין מדוע חשוב שזו תהי'ה דווקא ארץ ישראל ולא אף ארץ אחרת.

גיל התלמידים- בי"ס יסודי. כתות ד'-ו'.

משך זמן הפעולה: כ- 45 דקות. (אפשר לוותר על משחק אם אין זמן).

הפעולה מיועדת ליום חול כי כרוכה בכתיבה.

גודל הקבוצה- כתה של כ-25 תלמידים.

מקום הפעילות- חדר או כיתה.

השלבים בפעולה:

1. שיר.

2. כתבי גימטרי'ה.

3. משחק זכרון בקבוצות.

4. משחק שיווק (בהשתתפות 4 נציגים מכל הכתה).

5. סיפור: האיש שלא הי'ה לו בית.

מהלך מפורט:

1. שיר- פותחים בשיר "אין לי ארץ אחרת" (מנגנים ושרים עם הילדים).

2. כתבי גימטרי'ה- מחלקים את הילדים לקבוצות כאשר כל קבוצה מקבלת מכתב. במכתבים מתואר חלומם של יהודים מכל הדורות להגיע לארץ ישראל וכיסופיהם הרבים אלי'ה. קבוצה אחת אף תקבל את שיר המעלות שבו מוזכרת ארץ ישראל הנכספת.  כל המכתבים/שיר המעלות כתובים בשפת גימטרי'ה (שהיא שפה שבה האותיות כתובות במספרים. לדוג'- א=1, ב=2, ג=3 וכו'). הילדים צריכים לפתור את הכתב על מנת לקרוא אותם. לכל קבוצה יחולק מקרא של שפת הגימטרי'ה.

מטרת ההפעלה להראות את חשיבות ארץ ישראל בעיני היהודים מכל הדורות בעבר שהתבטאה במכתביהם ובתפילותיהם (וכן בתפילותינו עד היום).

3. משחק זכרון בקבוצות- משחקים משחק זכרון (אף הוא בקבוצות), שבו צריך להתאים בין חי'ה לבית שלה (כרטיסים שעל חלקם כתובים שמות חיות- סוס, כלב, יונה.. ועל חלקם שמות מקומות המגורים- אורווה, מלונה, שובך, וכן הלאה. וכך צריך להתאים ביניהם).

הנמשל הוא שלכל עם יש את הבית שלו, הארץ שמתאימה לו.

4. משחק שיווק- מזמינים 4 ילדים, נציגים מכל הכתה, ונותנים לכל אחד פתק. לאחד כתוב על הפתק פרח, לשני כתוב שמן, לשלישי כתוב נפט ולרביעי כתוב מים. מבקשים משלושת האחרונים שינסו לשווק לראשון את המוצר שכתוב על פתקם בעוד הראשון לא מראה או מגלה להם מהו ורק לבסוף בוחר את שצריך שזה כמובן מים. שהרי פרח זקוק אך ורק למים ולא משנה כמה טובים ומועילים יהי'ו האחרים.

מסבירים שכך הוא הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל, שרק עמ"י מתאים לארץ הזאת. רבים העמים שהי'ו וגרו בארץ ישראל אך היא דחתה אותם. כמו הפרח שדוחה את כל הנוזלים מלבד מים כך היא ארץ ישראל שדוחה את כל העמים האחרים מלבד עם ישראל.

5. סיפור- לסיום, מספרים את הסיפור על האיש שלא הי'ה לו בית. הוא נדד בכל העולם עם ספרו המוזר וכובעו המשונה וחיפש מקום לגור. עד שלבסוף, לאחר המון סבל ולחימה, הגיע אל מקום נחלתו.

סיפור זה הוא כמובן משל על היהודי הנודד עם ספרו- התנ"ך וכובעו- הכיפה. ממשילים זאת כמובן עלינו, שאלפי שנים לא הי'ה לנו בית עד שהגענו לארץ ישראל והקמנו בה את מדינת ישראל שהיא מדינתנו!

מסכמים את הפעילות ומדברים על חשיבות יום העצמאות וחשיבות המדינה שהקמנו. שהרי ארץ ישראל י'יחודית לנו בגלל הקשר המיוחד שיש בין העם לארץ שאין אותו לאף מדינה מלבדנו. איטלקי יכול להפוך לאנגלי ברגע שישנה את מגוריו ואין זה משקף על אישיותו ואילו אנו ישראלים בגופנו ובנשמתנו מתוך כוונה ולא מתוך הכרח!

(במידה ונשאר זמן אפשר לקרוא את התפילה לשלום המדינה.)


Comentario sobre el recurso
הנספחים נמצאים בקובץ המצורף


Visitor Comments: