Vort For Elol - יוסל וחודש אלול

Detalles del archivo:

Tipo de recursos: Historias Idiomoa: Hebreo

Edad 6 - 100

Cantidad de participantes en el grupo 1 - 100

Tiempo estimado: 2 minutos

Más detalles...

Descargar

vort for Elol- HEB.doc (124 KB)

 
Comentarios y criticas 

Stats:
Vistas por tiempo: 6736
Descargadas por tiempo: 1489

Rated 310 times
Add this file to your personal library.

¿Descargaste el recurso y tienes algo para compartir?
Este es el lugar!



Objetivo del recurso
סיפורו של יוס'ל שבטוח שהוא עושה נחת רוח לקב"ה בתפילתו אך אין הוא מבין כי תפילה היא לא כל התשובה.

Contenidos de los recursos

 

סיפור לאלול

 

אלול – שמו של החודש גרם לרבים מבני העיירה היהודית להחסיר פעימה "הנשמה לך והגוף שלך חוסה על עמלך".

השעה 4:30 לפנות בוקר , יוסל מתעורר ומביט בשעונו , בעוד כחצי שעה מתחילות הסליחות בביה"כ והוא בתור תלמיד חכם לא יכול לאחר, יוסל קם ממיטתו וניגש אל הברז , לאחר נטילת ידים הוא עוצם את עיניו ומברך בקול רם ובכוונה רבה "ברוך אתה..... אקב"ו על נט"י.

מעבר לקיר של הצריף מתגוררת בלומה האלמנה ושלושת ילדיה , למשמע הברכה היא מתעוררת וניזכרת שהיא ללא בעל במשך למעלה משנתיים , אך אילו חיים היו יכולים להיות לי לו בעלי היה בחיים, היא חושבת לעצמה ודמעה גדולה זולגת על לחיה, היא מתהפכת במיטתה ומנסה להירדם אך המחשבות מציקות....

בינתיים יוסל מתלבש בזריזות כשכולו מחשבות באשר סליחות הצפויות , הוא פותח את הדלת וחומק חרש החוצה לאויר הלילה הצונן , בדרכו לבית הכנסת , כשכולו התעלות הוא אינו יכול שלא לפצוח בניגון ע"מ להכשיר את הלב לקראת אמירת הסליחות , הוא פוסע בסימטאות ושר לעצמו.

בקצה הסמטה חי לו מוט'ל , מוט'ל משמש סבל בעיירה , מוט'ל התייתם בגיל צעיר ומאז שהיה בן 8 הוכרח לצאת ולעזור בפרנסת משפחתו ומעולם לא ניתנ הלו הזדמנות של ממש ללמוד , גם לקרוא בקושי יודע.

מוט'ל מוציא את לחמו בעבודת סבלות מפרכת , מהבוקר השכם ועד לשעות הלילה, כל זאת בשכר פרוטות.

מוטל מקיץ משנתו למשמע קול שירה בסמטה- לאחר כמה רגעים הוא נזכר שהימים  - ימי הסליחות – וכל היהודים הכשרים נמצאים בדרכם לבתי הכנסת ע"מ לזמר את פרקי הסליחות , והוא – הוא עייף עד מוות מעבודת הסבלות המפרכת , לומר סליחות אינו יודע – מה אכזר הוא העולם , מוט'ל נאנח , מתהפך על מיטתו ונרדם.

בינתיים ממשיך יוס'ל בדרכו לבית הכנסת , כולו אחוז שרעפים , הוא מגיע לכיכר העיירה שבמרכזה ניצב בית הכנסת , ליד הדלת מצטופפים כמה יהודים משכימי קום אך ישנה בעייה, בית הכנסת סגור , המתפלים מבררים בינם לבין עצמם מי אחראי על פתיחת בית הכנסת והדעה הרווחת טוענת שזו אחריותו של השמש , "איך הוא מעיז לעכב כך כל-כך הרבה יהודים ועוד בימי אלול  ימי הסליחות....תוהה יוס'ל בקול רם,

לאחר שתי דקות מתגלית דמותו של השמש הזקן כשהיא מתקרבת לבית הכנסת , השמש קרב אל חבורת המתפללים כשכולו נבוך , מרוב מבוכה לוקח לו זמן מה למצוא את המפתחות המתאימים , כשלבסוף הוא מוצא את המפתח פולט יוס'ל – "סוף סוף".

המתפללים נכנסים לבית כנסת והחזן מתחיל באמירת הסליחות , יוסל, כולו קדושה מתפלל בכוונה – הנשמה לך והגוף שלך – חוסה על עמלך....

 

יוס'ל שלנו מתפלל בדביקות ובטוח שהוא עושה נחת רוח לקב"ה    



Visitor Comments: